Drijfveren test

Inzicht in de onveranderlijke kernwaarden van jezelf of je team

Inzicht in de onveranderlijke kernwaarden van jezelf of je team

Inzicht in drijfveren is essentieel is voor persoonlijke en organisatieontwikkeling. Weten wat het DNA van jouw persoonlijkheid of dat van je team is, verklaart vaak waarom dingen gaan zoals ze gaan. Het helpt bij beter begrip van jezelf of elkaar. Een perfect startpunt voor verbetering. Wij maken hiervoor gebruik van de Core Values Index (CVI). Wij zetten CVI in bij verbetertrajecten en in een aantal van onze trainingen.

Waarom de Core Values Index?

Er zijn veel verschillende tests die inzicht geven in drijfveren. De belangrijkste reden waarom wij voor CVI kiezen, is dat het inzicht geeft in de onveranderlijke kernwaarden van iemand. CVI laat zien wie jij van nature bent. Deze claim is door de universiteit van Seattle wetenschappelijk gevalideerd.  Zij hebben met de zogenaamde ‘repeat score reliability’ gemeten in hoeverre de uitkomst van een CVI test verandert na verloop van tijd. Daarbij heeft CVI een betrouwbaarheid van 97,7% over een periode van 10 jaar. Andere drijfveren testen scoren tussen de 60-80% over een aantal maanden tot een jaar. Je hoeft de CVI test dus maar één keer in je leven te doen. De uitslag blijft immers hetzelfde.

Doe de test

Wil jij de test graag doen om inzicht te krijgen in je eigen onveranderlijke drijfveren? Vul dan het Aanvraagformulier in. Je ontvangt dan per e-mail de link naar de test. Je rapport bespreken we daarna graag samen met je in een on-line sessie van ongeveer 1 uur. De CVI test inclusief rapportage en on-line bespreking zijn €150,- .

Vraag de test aan

Hoe werkt de Core Values Index?

CVI geeft je inzicht in het DNA van je eigen persoonlijkheid of dat van je team. Het gaat uit van vier hoofdtypes: Builder, Banker, Merchant en Innovator. Je hebt je energie op al deze 4 types zitten. De verdeling is alleen bij ieder van ons anders. CVI kijkt niet alleen naar waar je meeste energie zit. Het kijkt ook naar welke energie dicht bij je zit en je meer in zou kunnen zetten voor groei en ontwikkeling.

Builders

Builder

Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen. Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.

Banker

Banker

Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico. Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.

Merchant

Merchant

Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Merchants zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden.

Innovator

innovator

Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.

Doe de test

Vraag aan